0528shop مشخصاتی درباره عملکرد کبد و حفظ این عضو ضروری بدن
 
فني/ تخصصي/سرگرمي
سعي بر تبادل اطلاعات در زمينه لوازم خانگي
 
 

بزرگترین و پیچیده ترین ارگان بدن كبد است. كبد بزرگترین غده بدن نیز محسوب می گردد. كبد در قسمـت راسـت شكم و زیر قفسه سینه درست زیر دیافراگم قرار دارد. كبد مخروطی شكل بوده و سطحی صاف، نرم و لاستیك مانند دارد. رنگ آن قهـوه ای متـمـایل بـه قـرمز تـیـره است. كبد از دو بخش بنام لوب بزرگ وكوچك تشكیل یافته است.
وزن آن از 1.2 تا 2.5 كیلوگرم متغیر بوده و با ابعاد 20 سانـتـی مـتـر طـول در 17 سانتی متر عرض و ضخامت 12 سانتی متر است. قسمت اعظم كبد از سلول هایی موسوم به هپاتوسیت ها تشكیل یافته است. كاركردها و وظایف متعدد كبد آن را به یك عضو بسیار حیاتی و مهم تبدیل ساخته است. وظایف كبد را میتوان اینچنین برشمرد:

1- كبد مسئول بیش از 500 كارد كرد حیاتی در بدن است.
2-بیش از یك لیتر خون در هر دقیقه از طریق كبد فیلتر میشود.
3- تفكیك مواد مغذی از مواد زاید. سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی و یا تبدیل مواد شیمایی سمی و غیر قابل دفع به مواد غیر سمی و قابل دفع. (متابولیزه كرده و غیر فعال كردن سموم)
4- یك كبد سالم قادر است 100 درصد باكتریها و سموم را پیش از آنكه به جریان عمومی خون بدن راه یابند، از بدن دفع كند.
5-در حفظ تعادل و تنظیم هورمونهای بدن نقش دارد.
6- در ذخیره سازی و متابولیسم چربیها، كربوهیدراتها و پروتئینها نقش دارد.
7- محل ذخیره گلوكز (قند) خون است. كبد گلوكز را تبدیل به گلیكوژن كرده و در خود ذخیره میكند. در صورت نیاز مجددا گلیوكوژن را تبدیل به گلوكز كرده و به جریان خون وارد میسازد.
8- محل ذخیره چربیها، ویتامینها (به ویژه ویتامینهای A,D,E,K,B12)، املاح معدنی (آهن، فولات، مس) و سایر مواد مغذی.
9- كبد یك كارخانه بیوشیمایی است:
* سنتز آلبومین: پروتئینی كه تبادل آب میان خون و بافتهای بدن را تنظیم میكند.
* سنتز كلسترول: كبد تمام كلسترول مورد نیاز بدن را میسازد.
* سنتز فاكتورهای انعقاد خون.
* ساخت گلوگز از برخی آمینو اسیدهای خاص، گلیسرول و لاكتات.
* سنتز گلوبین: بخشی از هموگلوبین خون.
* سنتز فاكتورهای ایمنی سیستم ایمنی بدن.
* سنتز فسفولیپیدها و لیپوپروتئینها-سنتز تریگلیسیریدها از اسیدهای چرب و گلیسرول.

10- كـبد صفرا را ترشح میكند. صفرا مایعی زرد متمایل به سـبـز اسـت. صفرا وظیفه كمك به گوارش و جذب چربیها و دفـع مــواد زاید را بر عهده دارد. تركیبات عمده صفرا شامل كلـسترول، فسـفولیپـیـدها، بـیـلی روبـیـن و املاح صفراوی اسـت. صـفـرا از طـریـق مجاری متعدد صفراوی كبد ابتدا در كیسه صفرا ذخیره شده و پس از مصرف مواد غذایی حاوی چــربی به روده كوچك تخلیه میگردد. كیسه صفرا یك ارگان گلابی شكل بوده كه به كبد متصل است.


11- زدودن بیلی روبین از خون. طحال مسئول انهدام گلبولهای قرمز فر و پیر است. از انهدام هموگلبوبین گلبولهای قرمز ماده ای زرد رنگ بنام بیلی روبین پدید می آید. اما این بیلی روبین نا محلول در آب در كبد به بیلی روبین قابل دفع تبدیل میگردد.

12- دفع آمونیاك. آمونیاك حاصل از تجزیه پروتئینها یك ماده سمی خطرناك است كه كبد با تبدیل آمونیاك به اوره این ماده سمی را از طریق ادرار از بدن دفع میكند.

13- كبد تصفیه خانه و پالایشگاه بدن است. هر چیزی كه مامیخوریم، میاشامیم، تنفس میكنیم و یا با پوستمان تماس می یابد سرانجام به كبد مان میرسد. كبد وظیفه تصفیه آلایندهای هوا، آفت كشها، دود سیگار، مواد شیمایی، الكل، مواد مخدرو تمام داروهای مصرفی ما را بعهده دارد. اگر كبد وجود نداشت داروها برای همیشه در بدنمان باقی میماندند و الكل هیچگاه از بدن دفع نمیگردید.

14-در 3 ماه نخست بارداری تولید گلبولهای قرمز در جنین منحصرا توسط كبد صورت میگیرد. از هفته 24 بارداری به بعد مغز استخوان این وظیفه را بعهده میگیرد.

* بد كاركردن، سوء تغذیه و استرس بیش از حد به كبد ریشه اكثر بیماریهاست.

* تمام خون برگشتی از دستگاه گوارش كه حاوی مواد غذایی است ابتدا به كبد میرود. بنابراین تمام غذایی كه ما میخوریم توسط كبد پردازش میشود.

یك مطلب جالب درباره كبد:

كبد از مقاومت، قدرت بازسازی و ترمیم خارق العاده ای برخوردار است. هرگاه كبد 80 تا 90 درصد سلولهایش را نیز از دست بدهد باز هم قادر است به وظایفش عمل كند. همچنین كبد قادر است خودش را بطور كامل احیاء و باز سازی كند. حتی اگر بخش عمده كبد با عمل جراحی برداشته شود، كبد پس از چند هفته قادر است كاملا خودش را بازسازی كند. از این رو در پیوند كبد تنها لوب بزرگتر كبد فرد سالم به بدن فرد دریافت كننده پیوند زده میشود كه پس از چند هفته هم اهدا كننده و هم دریافت كننده كبدشان بازسازی میگردد. اما كبد فنا ناپذیر هم نیست. سمومی مانند الكل، برخی داروها و ویروسهایی همچون هپاتیت B و C میتوانند آسیب دائمی به كبد وارد سازند.

بیماریهای شایع كبد:

1- هپاتیت: هپاتیت به التهاب كبد اطلاق میگردد. عامل این التهاب میتواند ویروسی، باكتریایی، برخی داروها و یا ضربه مكانیكی باشد. اما از این میان هپاتیت ویروسی از همه شایع تر و خطرناكتر است. هپاتیت A وE از طریق آب و غذا، هپاتیت B از طریق خون- مایعات بدن-رابطه جنسی محافظت نشده-سوزن و سرنگ مشترك-مادر آلوده به جنین انتقال می یابد. هپاتیت B مانند ویروس HIV انتقال می یابد اما بسیار آسانتر از آن بطوری كه ویروس هپاتیت B از طریق بزاق دهان نیز به آسانی انتقال می یابد. اگر بر حسب تصادف سوزن سرنگ فرد مبتلا به ویروس HIV در پوستتان فرو رود احتمال مبتلا شدن شما به این ویروس 1 در 2000 (0.2 درصد) میباشد اما اگر فرد مذكور مبتلا به هپاتیت B باشد احتمال مبتلا شدن شما به، 1 در 4 (25 درصد) كاهش مییابد. هپاتیت C نیز عمدتا از طریق خون انتقال می یابد.

2- كبد چرب: به تجمع سلولهای چربی در كبد اطلاق میگردد. كبد چرب در افراد چاق و دیابتی بیشتر مشاهده میگردد.

3- سرطان كبد:در این حالت تكثیر سلولهای كبدی سریعتر از حالت معمول انجام میگیرد. هپاتیت B و C شانس ابتلا به سرطان كبد را افزایش میدهند.

4- سیروز كبدی(تنبلی كبد): آسیب پیشرفته به كبد سیروز كبدی نامیده میگردد. در این حالت بافت طبیعی كبد به یك بافت‌ جوشگاهی‌ تبدیل میگردد. سیروز كبدی موجب میگردد تا كبد دیگر نتواند خودش را ترمیم و بازسازی كند به همین خاطر كبد بتدریج از كار می افتد. پیوند كبد تنها راه درمان سیروز كبدی میباشد. مصرف زیاد مشروبات الكلی، هپاتیت B و C، و بیماریهای خود ایمنی از عوامل ایجاد كننده سیروز كبدی میباشند. در زیر میتوانید تصویر كبد سالم (راست) و سیروز كبدی(چپ) را مشاهده كنید.

5- سنگ كیسه صفرا: به وجود سنگ در كیسه صفرا اطلاق میگردد. سنگ كیسه صفرا عمدتا ازبلورهای كلسترول تشكیل یافته است اما در این سنگها املاح صفراوی و كلسیم نیز مشاهده میگردد. رژیم غذایی پر چرب و كم فیبر، اضافه وزن و چاقی و قرصهای ضد بارداری از عوامل بروز سنگ كیسه صفرا میباشد.

6- یرقان(زردی): به افزایش غلظت بیلی روبین خون اطلاق میگردد. یرقان موجب زرد شدن پوست، سفیدی چشمها و غشاء مخاطی دهان میشود. این رنگ زرد در موارد شدید تر به قهوه ای میگراید. انسداد مجاری صفراوی، بیماریهای خونی (مانند كم خونی)، نارسایی های كبدی، نقصهای ژنتیكی و هپاتیت ویروسی از عوامل بوجود آورنده یرقان میباشند. مصرف غذاها و مواد شیمایی حاوی مقادیر زیاد بتا كاروتن مانند هویج نیز باعث زردی پوست میشود اما سفیدی چشم در این حالت زرد نمیشود. یرقان فیزیولوژیك در نوزادان تازه متولد شده یك امر طبیعی و بی خطر میباشد. این زردی از روز دوم و پنجم تولد در نوزاد بروز كرده و حداكثر تا دو هفته باقی میماند. علت زردی فیزیولوژیك تغییرات خونی و عدم تكامل كامل كبد نوزاد می باشد. اگر زردی پس از هفته نخست تولد در نوزاد بروز كند ممكن است بعلت شیر مادر باشد كه می‌بایست شیر مادر برای چند روز قطع و سپس مجددا آغاز گردد. (البته زردی نوزادان را حتما با پزشك متخصص خود در میان بگذارید) زردی نشانه بیماریست است و نه یك بیماری.

علایم خوب كار نكردن كبد به قرار زیر میباشد:

1- عدم تحمل غذاهای چرب و ادویه دار.
2- افزایش وزن.
3- سردرد تكرار شونده.
4- سوء هاضمه.
5- یبوست مزمن.
6- ضایعات پوستی: اگزما، پسوریازیس و جوش دانه ها.
7- طعم فلزی در دهان.
8- تورم و یا درد شدید شكم.
9- اختلالات رود ه ای، سینوسی و آلرژیك.
10- سیستم ایمنی ضعیف.
11- پیری زود رس.
12- خستگی مزمن.
13- خونریزی و یا كبود شدن سریع پوست.
14- ادم(خیز) پاها. (تجمع پاها از مایعات)
15- مدفوع آغشته به خون و یا قیر مانند و یا مدفوع كم رنگ.
16- ادرار خیلی تیره.
17- خارش طولانی مدت پوست.
18- بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ و علائم شبیه آنفلوانزا.

راههای محافظت از این ارگان حیاتی:

1- از مصرف مشروبات الكلی و مواد مخدر اجتناب ورزید.
2- هرگز داروها و مواد مخدر را با الكل نیامیزید. مصرف همزمان استامینوفن و الكل برای كبد بسیار سمی بوده و به آن آسیب جدی وارد میسازد.
3- مصرف بی رویه استامینوفن و سایر مسكنهای درد مانند TYLENOL (به غیر از آسپرین) برای كبد مضر میباشد.
4- حتما خود را در مقابل ویروس هپاتیت B واكسینه كنید.
5- داروها نیز سم محسوب میشوند. بنابراین از مصرف خود سرانه آنها بپرهیزید. داروها را با تجویز پزشك مصرف كرده و میزان دوزمصرفی انها را افزایش ندهید.
6- از مصرف بیش از حد ویتامین های محلول در چربی مانند A,D,E,K بپرهیزید.
7- از مصرف غذاهای پر چرب بپرهیزید. كبد تمام كلسترول مورد نیاز بدن شما را میسازد.
8- وزن خود را كنترل كنید. چاقی شما را مستعد بیماریهای: كبد چرب، هپاتیت و سیروز كبدی میكند.
9- بهداشت فردی را رعایت كنید.
10- از مصرف داروهای غیر ضروری اجتناب ورزید. از مصرف همزمان چند دارو با هم خودداری كنید مگر با تجویز پزشك.
11- مصرف ویتامین C و چای سبز برای سلامتی كبد مفید است.
12- مصرف غذاهای سرخ كرده، آماده(فست فود) و روغنهای جامد را به حداقل برسانید.
13- از غذاهای پرچرب،خیلی شیرین و یا شور بپرهیزید.
14- از روبوسی افراد غریبه خودداری كنید.
15- بطور منظم ورزش كنید.2 تا 3 روز در هفته فعالیت بدنی داشته باشید.
16- مصرف غذاهای پر فیبر را افزایش دهید مانند: سبزیجات، میوه ها، برنج، غلات و دانه های كامل.
17- هرگز به سرنگ و سوزنهای دور انداخته شد دست نزنید.
18- بخارات حاصل از رنگها، حلالها، تینرها، چسبها، اسپری های رنگ، اسپری های آفت كش و حشره كش همگی سمی هستند. بنابراین هنگام سمپاشی، استفاده از اسپری حشره كش ورنگ كردن حتما از ماسك استفاده كرده و از تهویه مناسب اتاق مطمئن گردید. همچنین برای جلوگیری از تماس یافتن این گونه مواد شیمایی با پوست حتما از دستكش، كلاه و ماسك استفاده كنید.
19- از آمیزش جنسی محافظت نشده و به اشتراك گذاشتن سرنگ و سوزن اجتناب ورزید.
20- هپاتیت B و Cدرمان نشده منجر به سیروز كبدی، سرطان كبد و سرانجام پیوند كبد میگردند. بنابراین چنانچه جزو آن دسته از افرادی میباشید كه در معرض این بیماریها قرار دارید حتما واكسن هپاتیت B را تزریق كنید و بطور منظم هم تست هپاتیت را انجام دهید. افراد زیر بیشتر در معرض ابتلا به هپاتیت میباشند:

* افرادی كه از داروهای داخل وریدی استفاده میكنند.
* معتادانی كه از سوزن و سرنگ مشترك استفاده میكنند.
* زنان و مردانی كه شریك جنسی متعدد دارند.
* كاركنان آمبولانسها، پرستاران، آتش نشانان، افسران پلیس و غسالها.


مصرف زیاد آنتی بیوتیک به کبد صدمه می زند

با وجود اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از عفونت ها و مشکلات دستگاه تنفسی مفید است اما مصرف زیاد آن موجب آسیب به کبد می شود. 06/10/1385.
با وجود اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از عفونت ها و مشکلات دستگاه تنفسی مفید است اما مصرف زیاد آن موجب آسیب به کبد می شود.



به نقل از ال ای تایمز ، فقط در سال 2004بیش از 6 میلیون بیمار در آمریکا از آنتی بیوتیک استفاده کرده اند و با وجود خاصیت ضد میکروبی آنتی بیوتیک مصرف مداوم آن باعث می شود که میکروب های بدن نیز نسبت به آن مقاوم تر شوند.
بنابر همین گزارش ، در چند سال اخیر مصرف آنتی بیوتیک بسیار شایع شده و حتی بیماران برای بیماری هایی که نیاز به آنتی بیوتیک نداشته مانند سرماخوردگی و برونشیت نیز از آن استفاده می کرده اند.
اما مسئله قابل توجه این است که مصرف زیاد و مکرر این دارو علاوه بر بی ثمر بودن آن موجب بروز عوارضی بر کبد می شود و از آنجا که کبد وظیفه تصفیه خون بدن را نیز به عهده دارد فشار بیشتری به آن وارد شده و رسوبات تاثیر بیشتری بر آن دارند.
به همین دلیل متخصصان به بیماران به ویژه بیماران کلیوی و کبدی هشدار می دهند که به طور خودسرانه و یا بیش از میزان تجویز شده توسط پزشک از آنتی بیوتیک استفاه نکنند و در عین حال در صورت تجویز پزشک نیز دوره یک هفته تا 10 روزه درمان را کامل نمایند

غذیه مناسب برای سلامت كبد كبد یك عضو بسیار حیاتی برای بدن است. این عضو با وزن تنها 5/1 كیلوگرم، 500 كار متفاوت انجام میدهد كه مهمترین وظیفه آن متابولیسم پروتئینها،كربوهیدراتها و چربیها است. تغذیه مناسب برای سلامت كبد

كبد یك عضو بسیار حیاتی برای بدن است. این عضو با وزن تنها 5/1 كیلوگرم، 500 كار متفاوت انجام میدهد كه مهمترین وظیفه آن متابولیسم پروتئینها،كربوهیدراتها و چربیها است. كبد همچنین عمل ذخیره سازی و فعال سازی ویتامینها و مواد معدنی را انجام میدهد؛تولید صفرا میكند كه برای هضم و جذب چربیها لازم است؛ آمونیاك را كه بسیار سمی است با تبدیل به اوره ، از خون پاك و سم زدایی میكند؛انواع پروتئین های خونی و فاكتورهای انعقادی در كبد ساخته میشوند .كبد همچنین استروئیدها را متابولیزه میكند،داروها و الكل را از خون پاك میكند و باكتریها و مواد زائد را از خون میگیرد.تقریبا 1500cc خون در دقیقه از كبد عبور میكند.اگر كبد فردی را برداریم،فرد ، ظرف 24 ساعت می میرد،با این حال انسان میتواند با 20-10 % كبد خود زنده بماند. كبد بیشترین سهم مصرف انرژی پایه را نیز به خود اختصاص میدهد.(29% متابولیسم پایه).

مواردی كه به كبد آسیب می رساند عبارتند از:

1. خوردن زیاد
2. بد خوردن : مثلا خوردن زیاد محصولات تهیه شده از آرد تصفیه شده،غذاهای آماده،شكر زیاد،چیپس و ...
3. رژیم كم پروتئین،پر كربوهیدرات،پر چربی . به خصوص رژیم غذایی سرشار از چربیهای اشباع و روغنهای هیدروژنه.
4. موادی همچون الكل،سیگار،كافئین، theobromine و ...
5. انواع داروهای خوراكی مثلا قرصهای ضد بارداری.
6. افزودنی های مواد غذایی

توصیه های تغذیه ای برای سلامت كبد :

* از نیكوتین،الكل،كافئین،گوشت قرمز،قند ساده و غذاهای سرخ شده كمتر استفاده كنید.
* از منابع غذایی پتاسیم بیشتر استفاده كنید مثل موز،كشمش،آلو،بادام و انواع سبزیجات.
* آب زیاد بنوشید.سعی كنید هر ساعت مقداری آب بخورید.
* سبزیجات خام بیشتر مصرف كنید.
* آب هویج و آب چغندر بیشتر مصرف كنید.
* روغن مایع مصرف كنید و از كره،مارگارین،روغن جامد و دنبه اجتناب كنید.
* ویتامین K برای جلوگیری از سیروز كبدی مفید است.
* از مصرف زیاد ویتامین A پرهیز كنید،بدین منظورنباید روغن كبد ماهی زیاد مصرف كنید.هركس كه بیشتر از 50,000 IU ویتامینA،به مدت یكسال مصرف كرده باید این دریافت را كاهش دهد و بهتر است كه از منابع حاوی پیش ساز ویتامین A یعنی بتا كاروتن ، مانند هویج، زرد/الو،طالبی و ... استفاده كند.
* هرگز مرغ،ماهی یا گوشت خام یا نیم پز نخورید زیرا خطر شدید عفونت با باكتریها ،پارازیتها و ...را به همراه دارد.
* لیمو یكی از بهترین دوستان كبد است. بیشتر لیمو بخورید.
* Coenzyme Q10 ، به رساندن اكسیژن به كبد كمك میكند.
* لسیتین از تجمع چربی در كبد جلوگیری می كند.
* از ملین های قوی استفاده نكنید.اما همیشه هم از بروز یبوست جلوگیری كنید.




انار تصفیه كننده خون بوده و خوردن آن از بیماری قند جلوگیری می‌كند.

انار سرشار از ویتامین‌ها است. طبیعتی سرد و خنك دارد ولی خاصیت غذایی آن كم است. انار نشاط بخش بوده، باعث تصفیه كبد می‌شود، چهره را شاداب و تقویت كننده مثانه و مجاری ادرار است. انار شیرین برای درمان آسم، درد سینه، سرفه‌های شدید و تشنگی بسیار موثر است.
انار ترش و شیرین ادرار آور است و فشار خون را كاهش می دهد، این نوع انار برای درمان استفراغ، حالت تهوع و التهاب معده مفید می‌باشد. انار پخته برای از بین بردن زخم ناخن مفید است. همچنین مخلوط رب انار با عسل در بهبود سرفه‌های شدید و توام با خلط خون آلود بسیار مؤثر است. علاوه بر آن استفاده از رب انار برای زخم‌های دهانی و آفت‌ها مفید است.
شستن مقعد با آب جوشانده پوست انار برای خونریزی مقعد و بواسیر سودمند است. رب انار یبوست آور بوده و التهاب و تشنگی را برطرف و در تب‌های شدید موثر بوده و انار سیاه هم برای درمان سیاه سرفه مفید است.
گل انار جهت خونریزی لثه‌ها مفید است. همچنین اشخاصی كه به طور مرتب دچار یبوست می‌شوند مضر است. علاوه بر آن خوردن انار زیاد در یك وعده مضر بوده و باعث بیماری و ناراحتی معده می‌شود. همچنین برای افرادی كه دچار نفخ معده هستند زیان آور است.


شربت راوند (شربت تصفیه خون)
ترکیبات : عصاره گیاهان چوب چینی ، کاسنی ، ریشه کاسنی ، کلبال رومی و زرشک کوهی
وزن این بسته 1.5کیلو میباشد

خواص : امراضی که مصرف شربت راوند برای درمان آنها بسیار مفید میباشد :
برای درمان بسیاری از بیماریهای مربوط به کبد
خواب رقتن دستها و پاها در اثر نشستن زیاد
احساس حرارت زیاد در سر و دیگر قسمتهای بدن
مورمور کردن دستها و پاها
کبودی رنگ چهره و یا لبها
رنگ چشمها، از سفیدی نرمال خود به زردی یا مایل به زردی و قهوه ای تغییر رنگ داده است.
جوش و لکهای ایجاد شده بر روی صورت و بدن در اثر ضعف سیستم تصفیه خون و کبد
تقویت کبد و تصفیه خون
درمان قند خون (دیابت)
داروی شراب الصحه مخصوص درمان قند خون
چربی خون
فشار خون
برای درمان بیماریهای صفراوی بسیار موثر میباشد
یرقان و زردی در بزرگسالان و کودکان
در نوزادان علاوه بر درمان زردی، خونی که از شکم مادر در معده آنها مانده است را بیرون میکند.
مکمل داروهای تقویت معده
همچنین این شربت سرشار از ویتامینهای A , B , C میباشد.
نحوه استفاده : هر روز صبح یک استکان ناشتا

موفق باشید.



پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, :: 15:56 ::  نويسنده : حميد رضا مجيدي

چگونه از بدن سم‌زدایی کنیم؟


به بدن خود اجازه دهید تا با برنامه سم‌زدایی مناسب، فعالیت و عملکردی سالم را آغاز نماید.

سم‌زدایی

 

برنامه‌های فرایند سم زدایی، واقعاً به پاک کردن کبد، کلیه‌ها، پوست و روده‌ها کمک می‌کنند.

بسیاری از مردم دریافته‌اند که فرایند سم‌زدایی، علائم نفخ، سوءهاضمه، انواع آلرژی، مشکلات سینوسی و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر را محو کرده و از بین می‌برد.

البته یک فایده دیگر نیز دارد و آن کنترل وزن طبیعی، همراه با افزایش انرژی، بهبود وضعیت عاطفی - روحی و احساس تازه‌ای از خود آگاهی و خویشتن‌داری است.

برای آنکه مطمئن شوید فرایند سم‌زدایی بدنتان، در مسیر مطمئن و بی‌خطری حرکت می‌کند، به این مقاله توجه نمایید.

 

مشکل را تشخیص دهید

با توجه به این حقیقت که محیط زیست و غذاهای ما به طور فزاینده‌ای با آلاینده‌ها و مواد شیمیایی اشباع شده است، مکانیسم‌های بدن برای حذف و از بین بردن مواد سمّی، ممکن است به وسیله سیل مواد شیمیایی به چالش کشیده شوند.

موادی مانند بیسفنول A یا BPA، (یک ماده شیمیایی که در تولید بسیاری از انواع پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد)، PBT (مواد سمّی متراکم زیست شیمیایی که در تولید بسیاری از آفت‌کُش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد)، و دیگر آفت‌کُش‌های موجود در بافت انسانی، در مطالعات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC)، هزاران نفر را برای وجود مواد آلوده کننده در بدن‌هایشان تحت آزمایش قرار داد و دریافت که باقیمانده 212 نوع مادّه سمی در بدن این افراد جا خوش کرده‌اند. علاوه بر این، انتخاب‌های بد و نامناسب غذایی، مشکلات گوارشی و استرس، بار سمّی را در بدن افزایش می‌دهند.

به شما توصیه می‌کنیم چای نعنا، چای زنجبیل، چای سبز و چای قاصدک را که بهترین نوع سم زداها هستند در برنامه روزانه خود بگنجانید

این گردش ثابت مواد سمّی در بدن، می‌تواند صدمات زیادی را به سیستم ایمنی تحمیل نماید؛ سیستمی که به طور شبانه روزی تلاش می‌کند تا مواد سمّی را از بدن دفع نموده و شما را سالم نگه دارد. همه اُرگان‌های حاضر در فرایند سم زدایی (روده‌ها، کبد، سیستم لنفاوی، کلیه‌ها، پوست، بافت همبند و دستگاه تنفسی) می‌توانند به سرعت، از مواد سمی انباشته شوند. با استفاده از روش درست و مناسب سم زدایی، می‌توانید از این اُرگان‌ها حفاظت کرده و به آن‌ها کمک کنید تا مواد سمّی را از بدن (بدون محروم کردن شما از مواد مغذی ضروری و مورد نیاز) دفع نمایند.

 

غذاهای ارگانیک (طبیعی) مصرف کنید

نگاهی به آنچه که می‌خورید، بیندازید. از آنجا که همیشه توصیه می‌شود از غذاهای آماده، غذاهای سرخ کرده و غذاهای فرآوری شده (کنسروی) فاصله بگیرید، کاملاً ضروری است که برای سم‌زدایی نیز به محدودیت‌ها پایبند بوده و این غذاها را مصرف نکنید. بسیاری از این مواد غذایی، حامل مواد پیچیده‌ای هستند که فرآیند هضم و گوارش غذا را برای بدن مشکل نموده و ممکن است شامل مواد سمّی باشند که ما در تلاش برای دفع آن‌ها از بدن هستیم. قبل از آنکه فرآیند سم زدایی را آغاز نمایید، به دنبال مصرف غذاها و میان وعده‌های سالم باشید و به غذاهای سالم و اُرگانیک فکر کنید. انتخاب غذاهای مناسب، نه تنها تمرینی برای برنامه سم زدایی شما محسوب می‌شود، بلکه همچنین به بدن کمک می‌کند تا با ممانعت از ایجاد مواد سمّی جدید، مواد سمّی باقیمانده در بدن را دفع نماید. بخش عمده‌ای از فرایند تولید محصولات غذایی ما، بر اساس آفت‌کُش‌ها، قارچ‌کُش‌ها و روغن‌های باغبانی حاصل از محصولات نفتی می‌باشد. بدن ما نمی‌تواند فرآیند متابولیسم را بر روی این محصولات انجام دهد، در نتیجه این مواد سمّی در سلول‌های چربی بدن ذخیره شده و بار سمّی موجود در سلول‌ها را تشدید می‌کنند.

 

انواع متنوعی از سوپ و سالاد بخورید

هنگامی که در حال اجرای برنامه سم زدایی خود هستید، حتماً ظرف غذایی را همراه خود داشته باشید تا غذاهای مورد نیاز در این دوره را بتوانید با خود به هر جایی ببرید؛ از محل کار گرفته تا مهمانی خانه دوستان. توصیه می‌شود روزی بین شش تا هشت وعده غذا بخورید، هرگز گرسنه نمانید، سوپ سبزیجات، باید بخشی از وعده‌های غذایی شما در طول این دوره باشد. همه مواد غذایی تشکیل دهنده این سوپ باید از خواص سم زدایی برخوردار باشند، اما کلم جایگاهی بالاتر از بقیه دارد. کلم منبعی غنی از ویتامین C و همچنین اسید آمینه گلوتامین می‌باشد که دارای خواص ضد التهابی است.

برای سم زدایی، نوشیدن آب خالص بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین نوشیدن انواع چای‌های گیاهی، آب سبزیجات و دیگر مایعات سالم فراموش نشود. از کافئین و انواع نوشابه‌های گازدار نیز فاصله بگیرید

کلم همچنین حاوی 3-کربونیل می‌باشد که بر اساس تحقیقات مختلف مشخص شده است که دارای تأثیرات ضد التهابی است. جدا از تمامی موارد اشاره شده، کلم دارای خاصیت ضد سرطانی، ضد دیابتی و ضد میکروبی می‌باشد.

این ماده فوق‌العاده را می‌توان همچنین در کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی و خربزه یافت. علاوه بر خوردن سوپ، هر روز در سفره غذای خود سالاد سبزیجات بگذارید و از تمام سبزیجاتی که دوست دارید میل نمایید. استفاده از میوه‌های ارگانیک در روز نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای می‌باشد. برای میان وعده، می‌توانید از کیک‌های سالم بدون هیچ‌گونه مواد افزوده استفاده کنید. یک میان وعده فوق‌العاده دیگر، یک آووکادوی قطعه شده با دانه‌های کنجد پاشیده شده بر روی آن می‌باشد.

 

 گیاهان مفید

هزاران گیاه مختلف وجود دارد که مصرف آن‌ها، فواید بسیاری به بدن شما تقدیم خواهند کرد. این لیست ساده، گیاهانی را پیشنهاد می‌دهد که از اُرگان‌های بدن شما در این فرایند حمایت و پشتیبانی می‌کنند: خار شتر، قاصدک، رازیانه، زالزالک، زرشک و سوپ سبزیجات.

در زیر دستور پخت سوپی ارائه می‌شود که برای سم زدایی بسیار مفید می‌باشد. به خاطر داشته باشید، برای کاهش سموم زیست محیطی در غذا، بهتر است از مواد اولیه اُرگانیک استفاده کنید.

 

مواد لازم

پیاز خرد شده                     1 عدد

کلم خرد شده                    1 عدد

سیر خرد شده                   2 حبه

ساقه کرفس خرد شده       2 عدد

جعفری خرد شده              1 دسته

بامیه                                 4 عدد

برنج قهوه ای خیسانده      1 پیمانه

آب                                     2 لیتر

 

دستور پخت

تمام مواد را با همدیگر ترکیب کنید؛ سپس این مخلوط را به مدت تقریبی 45 دقیقه بر روی اجاق گاز گذاشته تا آهسته بجوشد و برای سِرو آماده شود.

 

چه مقدار مایعات باید نوشید؟

برای سم زدایی، نوشیدن آب خالص بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. روزی حداقل8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین نوشیدن انواع چای‌های گیاهی، آب سبزیجات و دیگر مایعات سالم فراموش نشود. از کافئین و انواع نوشابه‌های گازدار نیز فاصله بگیرید.

 

بدن خود را سم زدایی کنید تا لاغر شوید

اگر می‌خواهید با سرعت مناسب و بی‌خطر لاغر شوید باید با سم زدایی تمام بدن خود را از سموم انباشته شده تمیز کنید.

بهترین راه برای این کار مصرف نوشیدنی‌هایی است که برای سم زدایی مفید است و بهترین آن چای می‌باشد. زیرا توازن بدن را حفظ می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم چای نعنا، چای زنجبیل، چای سبز و چای قاصدک را که بهترین نوع سم زداها هستند در برنامه روزانه خود بگنجانید.

نوشیدنی‌هایی که با لیمو مصرف می‌شوند هم از دیگر سم زداهای قوی هستند که سیستم کل بدن مخصوصاً دستگاه گوارش را با قدرتمندی سم زدایی می‌کنند. برای این نوع سم زدایی دو قاشق لیمو را در یک لیوان آب حل کرده و با کمی فلفل هندی 6 تا 12 بار در هر روز میل کنید.

آب آلبالو هم از دیگر سم زداها ست که با افزایش سوخت و ساز بدن منجر به لاغری هم می‌شود.

 

چنانچه مطلب خوانده شده برایتان جالب میباشد تقاضامندم به ادامه مطلب نیز سر بزنید

 

فرآوری: مریم مرادیان نیری

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منابع :

ماهنامه دنیای تغذیه – شماره 121 - دکتر رضا امانی

سلامت نیوز

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 14:22 ::  نويسنده : حميد رضا مجيدي


برای سلامتی و نشاط هر چه بیشتر

این 10 میوه را در اولویت مصرف قرار دهید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند. علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چراکه هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این ایمیل نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.


1. پرتقال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پرتقال یكی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است كه بشر از آن استفاده می‌كرده است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح كنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریكا كشت می‌شود و آمریكا نصف كل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌كند. پرتقال اولیه، كوچك، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربیت مهندسی ژنتیكی و همچنین انتخاب نوع بهتر و كود كافی درشت تر و شیرین تر شده است. پرتقال یك میوه اسیدی است و بنابراین سم زداست. كلسیم پرتقال بسیار بهتر از كلسیم شیر جذب می شود. یك لیوان شیر 291 میلی گرم كلسیم دارد كه 93 میلی گرم یعنی 31 درصد آن جذب می شود در حالیکه یك لیوان آب پرتقال 350 میلی گرم كلسیم دارد كه 130 میلی گرم یعنی 37 در صد آن جذب می شود. پرتقال در حدود دو سوم نیاز روزانه ما، یعنی 50 میلی گرم ویتامین C دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

2. سیب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یك ضرب المثل قدیمی می گوید: "با خوردن روزانه 1 عدد سیب هرگز نیازی به پزشك ندارید." سیب سرشار از پكتین است كه كلسترول خون (LDL) را پایین می آورد. خوردن روزانه 2 عدد سیب، كلسترول خون را بیش از 16 درصد كاهش می دهد. سیب با داشتن فیبر زیاد به افراد دیابتی كمك می كند تا قند خون خود را تنظیم كنند همچنین سیب از افزایش یا افت ناگهانی قند خون جلوگیری می كند. ویتامین C موجود در سیب به نوع سیب بستگی دارد. اكثر آنها مقادیر فراوانی ویتامین C دارند.

سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یك سیب متوسط با هسته و پوست 80 كالری انرژی دارد. بهتر است سیب را با پوست بخورید اما سعی کنید دانه های سیب را نخورید. زیرا هر كدام، حاوی مقادیر كمی سیانید است. این ماده از درخت وارد سیب می شود تا با آن دانه هایش را پراكنده كند. بدن انسان و حیواناتی كه این دانه ها را بخورند، آنها را دفع می كند. اما باید مراقب دانه های سیب له شده بود و آنها را نخورد. خوردن سیب حدود 20 تا 30 گرم فیبر را برای بدن شما تامین می کند و این درحالیست که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر بیماری قلبی را پایین بیاورد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

3. موز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موز معروفترین میوه گرمسیری است كه معمولاً نرسیده چیده می شود و تا رسیدن به مقصد می رسد. برای تسریع رسیدگی آن از گاز اتیلن استفاده می شود. تنها میوه ای است كه برای بعضی افراد، چاق كننده است زیرا مقادیر فراوانی نشاسته دارد. روزی یك عدد موز مصرف كنید. زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. موز محتوی 8 آمینو اسید ضروری برای بدن است كه بدن نمی تواند آنها را بسازد. موز منبع غنی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که نقش کلیدی در سلامت قلب و عملکرد عضلات دارد. موز رسیده حركت روده را تنظیم می كند و برخلاف تصور عموم یبوست ایجاد نمی کند. شاید افرادی كه موز نرسیده مصرف می كنند، دچار یبوست بشوند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

4. تمشک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

تمشك میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشك ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، كمپوت و ... خورده می شود. بوته تمشك در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می كارند. گل های تمشك به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد. قسمت های مورد استفاده بوته تمشك عبارت از میوه ، برگ، تخم، دانه و گل می باشد.

تمشك سرشار از ویتامین های C وK است و برای اوره و فشار خون مفید است. تمشك خون را تصفیه می كند و برای كسانی كه به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشك برای تسكین درد سودمند است، زیرا تمشك دارای اسید سالسیلیك می باشد. تمشك خون را قلیائی می كند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است. تمشك دارای خاصیت ضد عفونی كننده است. این میوه دارای تقریبا حاوی 10 گرم فیبر در یک فنجان واحد است. خوردن جوشانده برگ تمشك به مقدار 3 تا 4 فنجان در روز و بین غذاهای اصلی، بند آوردن ادرار را معالجه می كند و بهترین دارو بر ضد درد كیسه مثانه است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

5. گیلاس

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

این میوه نه فقط به خاطر طعم مطبوع بلكه به خاطر ظاهر زیبایش مورد توجه همگان است. شكفتن شكوفه های گیلاس یكی از زیباترین مناظر طبیعت است. مطالعات نشان می دهد كه رنگدانه موجود در گیلاس به رفع مشكلات و دردهای عروقی كمك می كند. این رنگدانه ها محتوی آنتوسیانین هستند. آزمایشات نشان داده است كه آنتوسیانین موجود در گیلاسهای ترش 10 برابر خاصیت ضد التهاب آسپرین عمل می كنند. البته این ماده مثل آسپرین، معده را تحریك نمی كند. گیلاس خاصیت سم زدایی نیز دارد.

از آنجا كه میوه گیلاس دارای چربی و نشاسته كم و فیبر زیاد است مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود و از آنجا كه قند گیلاس برای افراد دیابتی زیان بار نیست بنابراین دیابتی ها می توانند به میزان توصیه شده از این میوه مصرف كنند. میوه گیلاس همچنین مسكن اعصاب افراد است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار كم است و همچنین مانند سایر گیاهان كلسترول و سدیم ندارد و از طرف دیگر ضمن دارابودن فیبر خوراكی بالا، از ویتامین C بالایی نیز برخوردار است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

6. زغال اخته

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زغال اخته بیشتر از آنکه میوه‌ای مرسوم باشد، میوه نوبرانه و هوسانه است که در اواخر تابستان در مغازه‌ها دیده می‌شود. زغال اخته اغلب به فرم توده‌ای در جنگل‌ها و مرداب‌ها و نقاط مرتفع تا کم ارتفاع رشد می‌کند. محل عمده پرورش زغال اخته در ایران، استان قزوین و در مناطق شمالی این استان در بخش‌های رودبار و رودبار الموت است. درخت زغال اخته از نیمه‌های اسفند شکوفه می‌دهد و قریب 2 ماه دارای شکوفه است. این میوه دارای رنگی قرمز و بسیار ترش است. هنگامی که کاملا می‌رسد به رنگ سیاه و شیرین تبدیل می‌شود و کاربرد آن در صنایع غذایی و شکلات سازی، لواشک و... است.

زغال اخته دارای ویتامین C و B است و مقدار زیادی آهن، کلسیم و منیزیم دارد. زغال اخته حاوی بیش از 10 درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی و رنگدانه است. این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. قند فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است. مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. مصرف زغال اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. زغال اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. زغال اخته جزو میوه‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. ابوعلی‌سینا، دانشمند و پزشک مشهور ایرانی آب زغال اخته را برای شستشوی زخم‌های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم‌ها به کار می‌برد. با تمام خواص مفیدی که زغال اخته دارد مصرف بیش از اندازه آن باعث تهوع، اسهال، دل به هم خوردگی و سردرد می‌شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

7. انبه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

انبه محتوی مواد مغذی و تقویت كننده روده است. هضم آن، بسیار آسان است. اگر مشكل معده یا سوء هاضمه دارید، انبه مصرف كنید كه محتوی مقادیر زیادی ویتامین C و كلسیم است. در هند برای جلوگیری از خونریزی، تقویت قلب و مغز مصرف می شود. به علت فراوانی آهن، نقش سازندگی خون دارد. توصیه می شود افرادی كه از كم خونی رنج می برند، انبه مصرف كنند. برای خانمها در طول دوران بارداری مفید است. انبه حاوی ویتامین های مختلفی است. ویتامین A یا بتاكاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است، چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می كند. انبه یكی از غنی ترین منابع بتاكاروتن است. بتاكاروتن، آنتی اكسیدان بسیار قوی است كه ضد رادیكال های آزاد عمل می كند.

یك انبه بیش از نیاز روزانه شما بتاكاروتن دارد. خانواده ویتامین B تقویت كننده سیستم عصبی است و به بدن كمك می كند تا با استرس مقابله كند. در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست مؤثر است. انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای كاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است. زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است. اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است. گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است، كه به تمركز و بهتر شدن حافظه كمك می كنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

8. توت فرنگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

طبق آخرین تجزیه علمى كه از توت فرنگى كرده اند معلوم شده است كه توت فرنگى دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، چربى، سلولز و مواد روغنى، آهك و آهن و املاح حل شدنى می باشد. بین املاح معدنى موجود در توت فرنگی باید از كلسیم، فسفر، سدیم ، منیزیم ، سیلیس ، آهن ، گوگرد، بروم و ید نام ببریم. توت فرنگى داراى ویتامین هاى B و C و K مى باشد. حتی مقدار ویتامین C توت فرنگى زیادتر از مقدار ویتامین C لیموى ترش است. آنچه توت فرنگى دارد به این میوه خاصیت تقویت كننده و مغذى و تصفیه كننده خون و ادرارآور و ترمیم كننده املاح معدنى بدن و قلیا كننده خون داده است.

براى دفاع بدن، در مقابل میكروبها و سموم، میوه اى مفید است، براى منظم كردن اعمال كبد موثر است و فشار خون را به حد معتدل نگه مى دارد و براى اشخاصى كه مرض قند دارند مصرف آن مفید است. توت فرنگى را وقتى كاملا رسیده است انتخاب كنید و با آب جارى بشویید ولى آن را در آب نیندازید كه مدتى بماند زیرا عطر و خواص مفید آن از دست مى رود. خانمهایى كه مى خواهند از توت فرنگى به عنوان معالجه زیبایى استفاده كنند باید پنج یا شش عدد توت فرنگى را در یك پارچه نازك بریزند و فشار دهند تا آب آن در ظرفى خارج و جمع شود و بعد آن را به صورت خود بمالند تا پوست آنها شفاف و با طراوت شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

9. انگور بنفش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

انواع و اقسام انگور در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین میوه‌هایی است که در رنگ‌های گوناگون و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انگور یک میوه بهشتی است و خواص فراوانی دارد. دانه‌های سبز یا قرمز یا حتی بنفش انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند. به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای خانم ها توصیه می‌شود.

انگور از آن دسته میوه‌هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگور از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است. انگور از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که آب انگور هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن را هم تاکید می‌کنند. خاصیت دیگری که این میوه دارد این است که اجازه نمی‌دهد پلاکت‌ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند. ضدسرطان بوده و خاصیت ضدپیری هم دارد و سلول‌ها را از گزند رادیکال‌های آزاد که عامل پیر شدن سلول‌ها هستند، محافظت می‌کند.

در کل مصرف انگورهای رنگین‌تر می‌تواند برای بدن مفیدتر باشد و به عبارت ساده‌تر تمام میوه‌ها و سبزیجاتی که به رنگ نارنجی، قرمز یا بنفش هستند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری بیشتری داشته و مفیدند و هر چه رنگ انگور پررنگ‌تر باشد خصوصا انگور بنفش که حافظ سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری می کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

10. لیمو ترش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلولهای سرطانی است و 10000 بار قویتر از شیمی درمانی عمل میکند. بسیاری از مردم در اثر سرطان میمیرند در حالیکه این راز همچنان حفظ میشود تا منافع شرکتهای داروسازی به خطر نیفتد. لیمو ترش را میتوان به صورتهای متفاوت مصرف نمود، قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود. به صورت شربت و یا صور دیگر، جالب ترین خاصیت آن اثرش بر روی کیست ها و تومورهاست. در مورد این گیاه ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است. همچنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت و کرمها محسوب میشود. فشار خون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه میکند. لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود میکند. و جالب تر از همه اینکه این نوع درمان با عصاره لیمو نه تنها سلولهای سرطانی را نابود میکند بلکه سلولهای سالم را نیز آلوده نمی نماید.

این میوه، بهترین سم زدای طبیعی است. اگر می خواهید بدن خود را پاكسازی كنید، صبحها لیمو بخورید. نصف یك لیمو ترش بزرگ را در آبمیوه خود بچكانید. به این ترتیب نوشیدنیها طعم فوق العاده ای پیدا می كنند. لیمو مثل بقیه مركبات منبع مناسب ویتامین C است. لیمو برای پاكسازی دستگاه گوارش مفید است. لیمو را در آب گرم بچكانید و مصرف كنید. با این كار یك نوشیدنی گرم و ملایم و مدٌر بوجود می آید كه سم بدن را دفع می كند مخصوصاً زمانی كه بخواهید در برنامه غذایی خود پاكسازی سموم را داشته باشید. عطر لیمو برای تقویت روحی مناسب است. رایحه درمانها معتقدند این رایحه به تقویت سیستم عصبی كمك می كند.

از لیمو برای تقویت مو نیز استفاده می شود برای افرادی كه موی چرب دارند، مؤثر است. زیرا غدد چربی را تحریك می كند و با تولید چربی موها درخشانتر به نظر می رسند. آب لیمو به خاطر طعم بسیار خوب و قند بسیار کمی که دارد، در طبخ غذاهای مختلف و در نوشیدنیها استفاده می شود. بویژه برای محافظت از سیستم ایمنی بدن در زمستان و جلوگیری از سرماخوردگی سودمند است. لیمو در غذاهای فصل تابستان بویژه در سالادهای سرد مخصوص تابستان نیز استفاده می شود. لیمو معمولاً به همراه غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند نیز مصرف می شود.

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید. www.0528shop.ir
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
4 فروردين 1392
5 بهمن 1391 5 مرداد 1391 2 مرداد 1391 5 دی 1390 1 دی 1390 7 آبان 1390 1 آبان 1390 2 مهر 1390 6 شهريور 1390 2 شهريور 1390 1 شهريور 1390 3 تير 1390 2 تير 1390 1 تير 1390 4 خرداد 1390 5 ارديبهشت 1390 3 ارديبهشت 1390 7 فروردين 1390 3 فروردين 1390 8 اسفند 1389 7 اسفند 1389 3 اسفند 1389 2 اسفند 1389 1 اسفند 1389
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فني/ تخصصي/سرگرمي و آدرس jamservice.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->